Žute patalone i Montesori u učionici

Žute patalone donose prikaz još jedne knjige iz Montesori serijala, kojom su se oduševile: Montesori u učionici.

Celokupan prikaz pogledajte klikom na link: https://www.facebook.com/zutepatalone/posts/600554050588882

Tekst je objavljen i na Instagramu, Linkedinu, Twitteru i Fondaciji Novak Đoković, a možete ga pronaći klikom na neki od sledećih linkova: https://www.linkedin.com/posts/tijana-adamov_montesoriknjige-montessori-montessoriforall-activity-6678288991206289408-7rwH

View this post on Instagram

«Spokoj na tvojoj sceni» – i pre nego što sam pročitala ovu rečenicu, sebi sam rekla–ova knjiga je kao pozorišna predstava, kao scenario speman za ekranizaciju. Ili vrhunska dnevnička proza. Sreća je da sam pročitala «MONTESORI U UČIONICI» u izdanju @propolis_books . Pomislila sam da je više za Montesori edukatore, pogotovo što je Pola Pouk Lilard pisala knjigu iz ugla Montesori učiteljice. Možda baš zato što su mi očekivanja bila drugačija, dobila sam mnogo više nego što sam očekivala. Sve je opisano u jednoj Montesori učionici, ali na toj sceni, kao u pozorištu, smenjuju se redom svi osnovni postulati Montesori pedagogije – samostalnost, samopouzdanje, prepoznavanje razvojnih faza, unutrašna motivacija, samoizgradnja. U knjizi Pola podseća da je «Montesori pristup zasnovan na principu potpunog zadovoljenja potreba deteta u cilju njegovog maksimalnog razvoja. Bilo bi dobro kad bi se primenjivao od samog rođenja deteta…najkasnije od navršene treće godine.» Iznosi nam i svoju hipotezu: «ukoliko uspete da ispunite potrebe deteta i učinite ga zadovoljnim, ono će spontano razviti dobrodušnost i kooperativnost kako sa ostalom decom, tako i prema okruženju». Učionica je svet u malom – pozornica za dešavanja i nas «gledaoce» uvlači u priču dajući dragocene uvide o odgoju. Deca su po prirodi filozofi i imaju neverovatnu znatiželju. Ta znatiželja ih vodi ka znanju! Mališani od 4 i 5 godina uspešno uče čitanje, matematiku, geografiju i nauku. U iskrenom deljenju svojih misli i osećana leži velika lekcija – rad na sebi je presudan za rad sa decom. Polina senzitivnost potvrđuje koliko je budnost presudna u radu sa decom. Sa svojih 5 kćeri i 20 dece u učionici prava je inspiracija! Pola je sada direktor Montesori škole @forestbluffschool #MontesoriKnjige #Montessori #MontessoriForAll #MontessoriVision #MontessoriEducation #MontesoriObrazovanje #Parenting #Roditeljstvo #KnjigeORoditeljstvu #Majčinstvo #Knjiga #Preporuka #MontessoriBooks #Education #Učionica #Škola #School #Classrom #MontessoriClassroom #Budućnost #Buture #ChildrenOfTheFuture #SustinableEducation #Resilience #RezilijentnaDeca #Bookstagram #BooksOfInstagram #BookReview #PlayToLearn 👇